چمن مصنوعي ديواري

آژانس مسافرتي طلائيه ارائه كننده بليط هواپيما، قطار، تورهاي مسافرتي

چمن مصنوعي ديواري

۲۱ بازديد

 

استفاده از چمن مصنوعي تزئيني به جز سطوح افقي در سطوح عمودي نيز امكان پذير است كه ديوار سبز يا گرين وال نماميده مي شود. چمن مصنوعي ديواري ايده اي نو آورانه و خلاقانه در طراحي دكوراسيون داخلي است. در اين مقاله با ما همراه باشيد تا بيشتر با چمن مصنوعي ديواري آشنا شويد و و از مزايا، كاربرد، روش نصب، قيمت و خريد چمن مصنوعي ديواري مطلع شويد.

فضاي سبز اهميت و تاثير بسيار زيادي بر كيفيت زندگي و سلامت روح و روان دارد. از گذشته تاكنون فضاي سبز اهميت بسيار زيادي در فضاي شهري داشته است و در موارد بسياري مورد توجه قرار گرفته است. يكي از اين موارد ديوارهاي پر از گياهان سبز و گل است كه بر روي ديوار به صورت عمودي رشد مي كنند. معماران و طراحان امروزي نيز با الهام گرفتن از اين ديوارها و تلفيق با شيوه هاي مدرن و امروزي ديوارهاي سبزي را با استفاده از چمن مصنوعي ديواري در نماي داخلي و يا خارجي ساختمان خلق كرده اند كه اين نوع ديوارها ديوار سبز و يا گرين وال ناميده مي شود.
ديوار سبز

 

استفاده از چمن مصنوعي تك گرس جهت ايجاد ديوار سبز

چمن مصنوعي داراي كاربردهاي بسياري بوده و در فضاهاي متنوعي مورد استفاده قرار مي گيرد. يكي از هيجان انگيز ترين كاربرد هاي چمن مصنوعي استفاده به عنوان ديوار سبز و يا گرين وال است. اغلب افراد تصور دارند كه چمن مصنوعي فقط در سطوح افقي قابل نصب و استفاده است، اما نصب چمن مصنوعي در سطوح عمودي نه تنها مرسوم بوده بلكه بسيار ايده خلاقانه اي به شمار مي رود. براي داشتن يك ديوار سبز مي توان هم از گياهان مصنوعي و چمن مصنوعي استفاده كرد و هم گياهان طبيعي. استفاده از گياهان طبيعي در گرين وال هم با هزينه هاي بسيار زيادي روبرو بوده و هم اينكه آبياري اين گياهان دشواري خاص خود را داشته و نيازمند سيستم آبياري خاصي مي باشند. به منظور طراحي ديوار سبز جهت ايجاد جلوه هاي زيبا و طبيعي بدون هزينه هاي اضافي و با ماندگاري بالا استفاده از چمن مصنوعي ديواري بسيار گزينه مناسبي مي باشد.

كاربرد هاي چمن مصنوعي ديواري

چمن مصنوعي ديواري در نماي بيروني انواع ساختمان هاي مسكوني، اداري و تجاري، ديوارهاي داخلي منزل، ديوارهاي نمايشگاه، ديوار پيشخوان، تابلو فروشگاه ها، رستوران ها، تالارها، هتل ها، لابي ساختمان ها، فروشگاه ها، كافي شاپ ها، بيمارستانها و راهروهاي بزرگ و طولاني و ... كاربرد دارد و سبب افزايش زيبايي دو چندان محيط مي گردد.
چمن مصنوعي ديواري

 

مزاياي چمن مصنوعي ديواري

  • افزايش زيبايي بصري محيط و ايجاد فضاي شاداب و مطلوب
  • عايق صوت و حرارت
  • عدم نياز به نگهداري و مراقبت ويژه
  • ماندگاري طولاني
  • مقاوم در برابر شرايط آب و هوايي مختلف
  • عدم نفوذ حشرات
  • عدم نياز به آبياري

نصب چمن مصنوعي ديواري

نصب چمن مصنوعي ديواري به كمك دو نوع چسب صورت مي پذيرد. چسب اول چسب صنعتي و چسب دوم چسب پلي اورتان است كه عايق رطوبت و
مقاوم به يخ زدگي مي باشد.
اولين كاري كه براي نصب چمن مصنوعي ديواري بايد انجام گيرد برش كاري چمن است. با توجه به ابعاد ديوار مورد نظر چمن مصنوعي سايز بندي شده و برش كاري مي شود. سپس سمت پشت چمن مصنوعي را توسط چسب صنعتي در مركز با فاصله 30 سانتي متري از اطراف به چسب آغشته كرده و چمن مصنوعي مورد نظر را بر روي ديوار نصب مي شود. در مرحله بعدي 30 سانتي متري اطراف چمن مصنوعي را به چسب نوع دوم كه همان چسب پلي اورتان و عايق رطوبت مي باشد را آغشته كرده و در محل مورد نظر نصب مي كنيم تا اطراف چمن مصنوعي در برابر نفوذ آب عايق بندي شود.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.