قيمت سوله و عوامل موثر بر آن

آژانس مسافرتي طلائيه ارائه كننده بليط هواپيما، قطار، تورهاي مسافرتي

قيمت سوله و عوامل موثر بر آن

۴۲ بازديد

قيمت سوله و عوامل موثر بر آن

سوله‌ها سازه‌ هايي نه چندان پيچيده اما به شدت كاربردي هستند كه به مدد كسب ‌و كارهاي توليدي و صنعتي مي‌آيند تا فضاي مناسبي براي ساماندهي به بخش‌هاي مختلف كار فراهم آيد، امروزه در ضرورت وجود سوله‌ها ترديدي نيست و همه روزه بر صاحبان مشاغلي كه دست به استعلام قيمت سوله مي ‌زنند و در واقع متقاضي خريد سوله هستند، افزوده مي‌شود. قبل از اين كه يك پروژه آغاز شود ، ساخت سوله آن در دستور كار قرار مي گيرد يا به عبارتي بهتر ، آغاز اجراي هر پروژه ، ساخت سوله است. مسلما يكي از با اهميت ترين مسائلي كه براي مجريان پروژه ها وجود دارد هزينه ي ساخت سوله مي باشد چرا كه اين محصول مي تواند هزينه ي اوليه ي سنگيني داشته باشد و از سوي ديگر از واجبات مي باشد و نمي توان آن را حذف نمود . در اين مقاله پيرامون قيمت هر متر مربع سوله صحبت مي كنيم و معيار هاي تاثيرگذار بر قيمت آن را بررسي مي كنيم .

قيمت سوله

عوامل موثر در محاسبه هزينه ساخت سوله

متراژ دهانه سوله يكي از مهمترين عوامل موثر در محاسبه هزينه ساخت سوله ميباشد. ابعاد و متراژ دهانه ( يا همان عرض يا سمت ورودي سوله ) به شدت در قيمت هر متر مربع اسكلت فلزي تاثير دارد. يعني هرچقدر كه دهانه سوله عريض تر شود هزينه ساخت اسكلت فلزي سازه بيشتر ميشود، اما اين كل موضوع نيست و بايد به اين نكته نيز توجه داشته باشيد كه هر چه دهانه عريض تر باشد قيمت ساخت فنداسيون و ديوار كاهش پيدا ميكند و همچنين و  از همه مهمتر اينكه: بعد از ساخت سوله و بهره برداري از آن به عنوان يك كارگاه يا كارخانه ، هر چقدر كه دهانه عريض تر باشد هزينه كارگري و تعداد نيروي كاري در آن كارخانه كاهش پيدا ميكند.

مثال:

مي توانيم براي آنكه شما كارفرمايان بهتر متوجه بشويد دو تا مثال بزنيم؛ فرض كنيد كه مي خواهيم ساخت سوله اي را با مساحت ۱۰.۰۰۰ متر شروع كنيم ،مي توانيم مساحت ۱۰.۰۰۰ متر را در دو حالت دهانه و طول متفاوت اما با مساحت يكسان مثال بزنيم :

۱-  ساخت سوله با دهانه ۱۰ و طول ۱۰۰۰ و ارتفاع ۵   مساحت اين سوله = ۱۰.۰۰۰ متر
۲ – ساخت سوله با دهانه ۱۰۰ و طول ۱۰۰ و ارتفاع ۵   مساحت اين سوله = ۱۰.۰۰۰ متر

خب براي ديوار كشي اين سوله، به ابعاد مثال اول ، ميزان ۱۰.۱۰۰متر ( ده هزار و صد متر مربع ) ديوار نياز داريم و ۲.۰۲۰ متر ( دو هزار و بيست متر ) فونداسيون
اما براي ديوار كشي اين سوله، به ابعاد مثال دوم ، فقط نياز به ۲۰۰۰ متر (دو هزار متر ) ديوار نياز داريم و ۴۰۰ متر ( چهارصد متر ) فونداسيون !!!!!!
خب با توجه به مثال بالا متوجه مي شويم كه گرچه مساحت هر دو يكي بود اما قيمت ساخت ديوار در حالت اول بيش از ۵ برابر و قيمت ساخت فونداسيون نيز بيش از ۵ برابر گرانتر مي شد.توجه كنيد كه هزينه ساخت سوله ( اسكلت سازه ) با دهانه بزرگتر گرانتر مي شود اما هزينه اجراي فونداسيون و ديوار به شدت كاهش پيدا مي كرد ، پس ميزان ديوارچيني و فونداسيون كم مي شود و  جبران قيمت بيشتر دهانه را ، در مثال دوم مي كند ، و اينكه به اين نكته هم توجه كنيد كه ، ارزش ملك و حتي اجاره سوله هم افزايش پيدا مي كرد ، تازه همه چيز به ساخت سوله ختم نمي شود بلكه بعد از ساخت ، در ميزان نيروي كاري و كارگري كه در آن سوله قرار است فعاليت كنند نيز تاثير گذار هست.

مثال : در حالت اول اگر يك كارگر بخواهد از ابتداي سوله به انتهاي سوله برود و يك ابزاري را به ابتداي سوله برگرداند بايد ۲كيلومتر مسير را طي كند يعني هزار متر برود و ۱۰۰۰ متر برگردد. اما در حالت دوم يك كارگر براي همين كار فقط ۲۰۰ متر بايد طي كند، يعني ۱۰۰ متر برود و صد متر هم برگردد. يادتان باشد كه اين همه اختلاف با يك مساحت يكسان است!!!!!


 

كارشناسان فني گروه صنعتي سپهر سوله آماده‌اند تا در قالب مشاوره‌هاي تخصصي، پاسخگوي سؤالات شما در زمينه برآورد قيمت سوله باشند. 09121815381 - 02833832

 


 

از ديگر عوامل تاثير گذار بر قيمت سوله ، كاربري سوله مي باشد ، به اين معني كه هدف شما از ساختن سوله چيست و براي چه نوع فعاليتي و در چه مكاني مي خواهيد اقدام به ساخت سوله نماييد.

 

  • نقش و كاربري سوله ها با يكديگر متفاوت است در احداث سوله كاربري مورد نظر نقش بسزايي دارد.
  • زمين و مكان اجراي سوله نسبت به ارزش مكاني به زبان ساده تر براي اجراي سوله طول و عرض سوله و طول و عرض زمين و شيب آن و مقدار خاك برداري و خاك ريزي در قيمت تمام شده سوله تاثير زيادي دارد
  • طرح بيرون سوله و همچنين نماي سوله هزينه جداگانه اي دارد
  • اجراي كفپوش و مصالح به كار رفته در نماي داخلي سوله معمولا جهت كفسازي از بتن استفاده مي شود كه بسته به ضخامت و مقاومت آن هزينه بدست مي آيد.
  • نصب دستگاه هايي مانند جرثقيل در سوله
  • وزن سوله در قيمت ساخت سوله محاسبه ميشود يعني محاسبه وزن دهانه و ارتفاع سوله
  • هزينه ساخت فونداسيون سوله بر اساس تناژ ميلگرد و حجم بتن محاسبه مي شود
  • هزينه كفپوش براي سقف سوله نسبت به مصالحي كه در احداث سوله براي تحمل سنگيني ساخت سقف به كار ميرود.

براي مشخص شدن هزينه ي احداث سوله، ابتدا عوامل تاثير گذار را بررسي مي كنيم  تا بتوان  به صورت تقريبي برآورد هزينه و زمان را به كارفرما ارائه داد.

در مواردي كه در بالا اعلام شد، عوامل موثر به شما معرفي گرديد كه با رعايت اولويت مي توانيد اين عوامل را به ما گزارش كنيد و قيمت احداث و راه اندازي سوله خود را برآورد كنيد.

قيمت سوله

توضيحات مربوط به عوامل تاثير گذار در قيمت سوله

كاربرد سوله

در تعيين هزينه ي سوله ، اينكه چه كاربري داشته باشد روي قيمت آن تاثير بسزايي خواهد داشت .
مثلا در سوله هاي صنعتي اكثرا ديده شده كه اقدام به ايجاد جرثقيل سقفي مي كنند و يا در سوله هاي ورزشي كفپوش يكي از معيارهاي مهم ساخت است.


سوله دو طبقه

در برخي از كارها ديده شده كه شركت ها و كارخانجاتي كه سفارش سوله مي دهند ، درخواست ساخت سوله دو طبقه مي كنند.
در اين حالت به دليل وجود طبقه دوم هزينه ساخت سوله افزايش مي يابد.

تاثير ابعاد سوله در هزينه ها

ابعاد احداث سوله روي قيمت سوله تاثير گذار است. قيمت احداث سوله هميشه با بزرگ تر شدن مساحت سوله افزايش مي يابد.
همينطور بسته به نياز هر چه ارتفاع سوله بيشتر باشد قيمت احداث سوله بيشتر مي شود.

رابطه محل احداث سوله و قيمت آن

يكي ديگر از عوامل مهم در خصوص سوله سازي، محل احداث آن است. با توجه به اينكه براي نصب و راه اندازي اسكلت سوله نيازمند جرثقيل هستيم، اينكه اين خودروي غول پيكر آيا امكان حضور در محل را دارد يا خير بسيار مهم است.

همچنين در بنا كردن فندانسيون سوله، در صورت سفت بودن زمين هزينه ها افزايش پيدا خواهد كرد.همينطور اگر محل احداث از كارخانه ساخت دور باشد هزينه اي بابت حمل اسكلت از شما گرفته مي شود كه معمولا روي فاكتور در هر كيلو با كارفرما محاسبه خواهد شد.

قيمت پوشش سقف سوله

پوشش سقف سوله يكي ديگر از عوامل تاثير گذار بر روي قيمت گذاري سوله است. سقف سوله مي تواند از ورق گالوانيزه يا آلومينيوم يا حتي ساندويچ پانل باشد و بسته به هر كدام از آنها قيمت ها متفاوت مي باشد .

تاثير كف سازي روي هزينه ساخت سوله

كف سازي سوله نيز معمولا براي سوله هاي صنعتي كه به دليل عبور و مرور ماشين هاي سنگين در اين سوله ها، كف سازي قوي تري نياز دارند گران تر بوده و اين امر موجب افزايش قيمت ساخت سوله ها مي شود.

نماي سوله

نماي سوله نيز در قيمت آن تاثير گذار است. اكثر سوله ها با آجرهاي دو بر نما 15 تا 25 سانتي ديواركشي مي شوند تا هم كار ديوار آن انجام شود و هم كار نماي آن باشد تا در هزينه ها صرفه جويي گردد.

در برخي از سوله ها با توجه به كاربرد آنها پوشش ديوار سوله به صورت ساندويچ پانل ديواري و يا سنگ كاري (در تالارها ) انجام مي شود كه روي قيمت بسيار تاثير گذار است.

براي اگاهي از جديد ترين هزينه هاي سوله سازي با يكي از اين شماره ها  تماس بگيريد:    02833832  – 09121815381

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.